De eerste waanzinnige dagen! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Charlotte Ruben - WaarBenJij.nu De eerste waanzinnige dagen! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Charlotte Ruben - WaarBenJij.nu

De eerste waanzinnige dagen!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

04 Augustus 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Lieve allemaal,

Ik wist nog niet zeker of ik zin had een blog bij te gaan houden, maar Thailand is zo waanzinnig dat ik jullie graag op de hoogte wil houden, bij deze een voorproefje op onze verhalen over de eerste vijf dagen.

Op 31 juli kwamen Sebas en ik aan op Bangkkok Airport en zoals eigenlijk altijd wanneer je in het vakantieland uit het vliegtuig stapt, voelden we gelijk een heerlijke warmte, helaas was het een beetje bewolkt, maar ook dat hoort er bij, het is hier immers regenseizoen. Onze backpacks kwamen gelukkig vlot en binnen een half uur bevonden we ons in het idiote verkeer van Thailand. Na een taxirit van zo’n dertig minuten kwamen we aan in ons hotel op Khao San road; The Rikka Inn. Ondanks de enorme drukte in deze straat was het in onze kamer heerlijk rustig en koel, dat laatste uiteraard dankzij de airco. We hebben onze backpacks gedropt en zijn direct een duik gaan nemen in het zwembad op het dak. Onwijs gaaf natuurlijk! Daarna zijn we de omgeving een beetje gaan verkennen en hebben we onze honger gestild met een Pad Thai (fried noodles) met kip bij één van de duizenden straattentjes, waar we overigens al onze maaltijden nuttigen. Daarna heeft Sebas z’n voeten laten masseren en ik mijn rug, na een uurtje wilde Sebas nog een keer, dus heb ik m’n wenkbrauwen maar laten waxen, het kost toch niks. Vanwege Buddha day was het verder een rustige avond en zijn we vroeg ons bed ingedoken.

De volgende dag hebben we via de organisatie van Co van Kessel een vijf uur durende fietstocht gedaan. Het was een hele happening om op tijd aanwezig te zijn, aangezien we eerst door een tuktuk naar de Port zijn gebracht en daarna nog met de longtailboat moesten, en ja het zijn de welbekende enorme motoren die deze boten aandrijven. De boot zou over 10-15 minuten komen, wat ons nog een half uur speling gaf, maar uiteraard kwam de boot een kwartier voor verzameltijd en moesten we rennen naar de fietsen, wat een leuk gezicht zal zijn geweest; twee bezwete, zoekende en rennende toeristen door Bangkok, haha! De fietstocht zelf was oprecht fenomenaal, we hebben gefietst door China Town, markthallen, dwars door het drukke verkeer, bananenbomen velden, langs sloppenwijken en over de highway. Uiteraard hebben we onderweg stops gemaakt bij tempels en andere bezienswaardigheden. De foto’s en filmpjes bij thuiskomt geven dit alles veel beter weer dan wanneer ik het met woorden beschrijf, dus dat laat ik dan ook achterwege. We hebben geluncht bij mensen thuis, en daarna was het keihard fietsen geblazen met poncho aan, want hell broke lose. We zijn ook kort met fiets en al op een longtailboat geweest, waarbij mijn poncho uit mijn mandje is gehaald en door lokaal Thais mannetje in gebruik is genomen, het laatste stukje was voor mijn dan ook behoorlijk nat en koud.. Voor de terugweg naar ons hotel hebben we maar een taxi genomen, die onderweg een aantal stops maakt bij de meeste bizarre winkels op gasoline coupons te ontvangen. Ook deze avond hebben we ons laten verwennen met een massage, waarbij we genoten van vers gemaakte, ijskoude fruitsmoothies. We hebben de dag afgesloten tussen de feestende toeristen, de eetbare insecten en Thaise ladyboys. Ook hier spreken de foto’s meer dan boekdelen!

De derde dag in Bangkok hebben we uitgeslapen en ons het centrum van Bangkok eigen gemaakt door met tuktuk langs de grootste tempels en pleinen te rijden. Het was de laatste dag van de feestdagen rondom Buddha day en daardoor opnieuw rustig, waardoor onze driver vooraf al weinig geld vroeg, maar nadat we overhemden hebben laten maken voor Sebas en de driver daar een gasoline coupon, maar ook wat geld door kreeg, én we de rest van onze reis bij het reisbureau voor de lokale bevolking (ARC) hebben geboekt, wat hem nog meer geld opleverde, hoefden we aan het eind van de rit helemaal niets te betalen. In zijn woorden; “you make me happy, then I make you happy!” Deze woorden staan eigenlijk symbool voor alles en iedereen in Thailand, wat de sfeer heerlijk maakt. Op onze laatste avond in Bangkok, althans tot eind augustus dan, hebben we voor de verandering nog maar een behandeling genomen, Sebas opnieuw massage en ik een pedicure. Hierna zijn we vroeg naar bed gegaan, aangezien de wekker om 06.00 stond voor de volgend dag.

Toen wij om 06.30 aan het ontbijt zaten, waren er nog veel toeristen straalbezopen, en kwamen de ratten uit de riolen gekropen om de stratenvegers en vuilnismannen te helpen met het opruimen van het vele afval. Dat laatste is overigens helaas overal wel aanwezig en lands de kant van de weg branden meerdere brandjes om dit te verminderen, bedenk de geur en doe dit keer tien, dan zit je ongeveer in de buurt. Ook het aantal straathonden ligt bizar hoog, het liefst zou ik ze stuk voor stuk meenemen naar huis. Anyway, om 07.00 werden we opgehaald door een Thai die 100% zeker het broertje is van Mr. Chow (bekend van The Hangover voor diegene die hem niet kennen), of het was hem zelf. Om 09.00 kwamen we eindelijk aan bij the floating market, en hebben we al varend de geuren en kleuren die hier aanwezig zijn tot ons genomen. Hierna hebben we opnieuw gevaren met een longtailboot langs woonwijken en natuur met onder andere talloze vissoorten, varanen en mooie vogels. Daarna zijn we verder gereden naar Kanchanaburi, waar we rond 15.00u zijn aangekomen. Officieel was dit alles een daytrip en keer je terug naar Bangkok na het museum over WWII te hebben bezocht en over de brug over river Kwai met zijn dead end railway te zijn gelopen, maar Sebas en ik zijn gebleven. Door middel van the lonely planet hebben we op goed geluk een hotel (Bamboo House) uitgekozen met drijvende bamboehutjes die uitkijken op de zojuist genoemde brug, en daar hebben we vannacht dan ook geslapen. Na ons verblijf hier geregeld te hebben, zijn we Kanchanaburi gaan verkennen op de scooter met bijbehorende pannetjes als helm. We hebben enkele uren rond getoured. Prachtige omgeving hier! Ons avondeten hebben we genuttigd op een lokaal marktje waar we letterlijk de enige toeristen waren, gave ervaringen!

Vandaag zijn we naar Erawan National Park geweest dat bekend staat om de zeven etage tellende waterval, die we alle zeven hebben beklommen en bewonderd. Natuurlijk hebben we in het onwijs heldere water verkoeling gezocht, waarbij we een gratis fish spa behandeling ondergingen, aangezien de duizenden visjes gezellig aan onze voeten kwamen knabbelen. Ook hebben we over rotsen gegleden en aan lianen geslingerd. Hierna zijn we in de Kra Sae Cave geweest waar de houten brug van de dodenspoorlijn zich bevindt, en hebben we een ritje gemaakt met de trein die ook nog fungeert voor de lokale bevolking, wat maakt dat het toerisme gehalte niet zo hoog ligt, maar niet heus. We konden nog net instappen en hebben ons stevig vastgehouden aan de trapleuning. Desondanks een vrij indrukwekkend ritje met prachtig uitzicht.

Voor morgen staat er, behalve de was ophalen om 10.00 en de drie uur durende rit naar Ayatthuya om 13.30 niet zoveel op het programma. Ons plan is om overmorgen en de dag erna een trekking in Khao Yai National Park te maken, en de dag erna door Ayutthaya zelf langs de vele tempels te fietsen, maar dit alles staat nog niet vast.

Terwijl ik dit schrijf, vaart er een Thaise party boot langs en legt er een longtailboat aan op ‘onze’ steiger om wat toeristen af te leveren. Wellicht dat wij later op de avond gebruik zullen maken van deze taxidienst, maar vooralsnog zijn we allebei uitgeteld van de klim en liggen we heerlijk bij te komen.

Liefs,
Charlotte en Sebastiaan

• 05 Augustus 2015 - 15:17

Matthieu Vinkesteyn:

Top! Leuk verhaal. Wij zien het hier helemaal voor ons en volgen jullie via jullie reisschema op Google Earth! Genieten daar dus!! Dikke kussen van ons!

• 08 Augustus 2015 - 01:48

[opa]Kees:

Charly & Sebas,
    Heb net (8-8-2015 01.36) jullie belevenis tot nu toe gelezen en realiseer me dat het ook veel herinneringen aan onze eigen rondreis destijds naar boven brengt. Dit sterkt mij in het vertrouwen dat jullie beiden een geweldig leuke ervaring zullen opdoen tijdens jullie "vakantie". Wij denken aan jullie met enige bescheiden jalouzie. Groet, kus en tot schrijfs ziens of wat danook. Kees