Laatste weekje is helaas aangebroken.. - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Charlotte Ruben - WaarBenJij.nu Laatste weekje is helaas aangebroken.. - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Charlotte Ruben - WaarBenJij.nu

Laatste weekje is helaas aangebroken..

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

24 Augustus 2015 | Thailand, Ko Pha Ngan

Lieve allemaal,

Ik eindigde ons vorige verslag op de 14e in Chiang Mai. Inmiddels zijn we al heel wat dagen verder, dus ik heb weer wat te schrijven!

Sebas zijn jas is absoluut prachtig, heel classy en echt goede kwaliteit. Mijn jurk is me tegengevallen, maar dat kan ook bijna niet anders met mijn moeilijke (lees: onmogelijke) wensen. Na nog wat aanpassingen toch wel enigszins tevreden met het resultaat, maar het is aan jullie om uiteindelijk te oordelen.

De volgende dag hebben we onze adrenaline laten stromen door te touren op quads en te wild water raften. Allebei erg gaaf! We zijn met de quad door rijstvelden en langs het Elephant Nature Park gereden. Dit is ook een olifantenopvang, maar dan vele malen groter dan waar wij geweest zijn. Ondanks dat ze gespecialiseerd zijn in de zorg voor getraumatiseerde olifanten, redden ze ook nog vele andere diersoorten. Ik had me voor onze reis in dit park verdiept en het was fijn te merken dat het allemaal naar waarheid is geschreven op de site. Toen we hier wegreden, heb ik een modderbad gecreëerd voor mezelf, wat een behoorlijk hilarisch beeld heeft opgeleverd. Enorm gelachen! Het raften was zeker gaaf, maar de stroming was dusdanig sterk dat we niet heel lang konden in verband met veiligheid. Na een lekkere lunch zijn we nog een stukje de jungle in getrokken naar een mooie waterval. Het was een behoorlijke hete tocht, dus het verkoelende water was zeker aangenaam! Hierna zijn we teruggekeerd naar Chiang Mai en hebben we nog even rondgelopen op een marktje.

Op de 16e wilden we ons laten verwennen met een pedicure, maar het was echt vreselijk, haha! Op zich logisch gezien het bedrag wat ze er voor vroegen, maar na de afschuwelijke behandeling (lees: geen eelt weggehaald, nagels scheef gelakt, etc) heb ik de eyebrow wax gecancelled en zijn we heel snel weggereden. Bij aankomst met de scooter ging dat overigens niet zo soepel, Sebas ging even stoer achterop de scooter zetten en verloor ietwat de controle over het gas, waardoor hij zichzelf vast reedt in de greppel en tegen een bord. Gelukkig geen schade aan de scooter of Sebas zelf, wat al snel zorgde dat we allebei niet meer bijkwamen van het lachen. Onze frustratie over de pedicure hebben we weg gegeten bij The Coffee Club, wat ongelooflijk lekker was het eten hier!

's Avonds zijn we er voor de verandering weer gaan eten en nogmaals over de Sunday Walking Street gelopen. Daar hebben we een rugmassage genomen die, net als de pedicure, geen succes was. Niet zozeer vanwege het slechte masseren, als wel door het feit dat mijn masseur elke 5 seconden een boer liet. De tranen hebben letterlijk over onze wangen gestroomd van het lachen, wat de masseurs absoluut niet begrepen en er voor heeft gezorgd dat ze ons maar vreemd vonden. Als we er nu aan denken, gaan we opnieuw stuk, hahaha!

De volgende dag hebben we rustig onze backpacks ingepakt en zijn we vertrokken naar het vliegveld van Chiang Mai. Onze tussenstop in Bangkok zou zo'n 2,5 uur duren, wat ons genoeg tijd zou geven onze bagage op te halen en opnieuw in te checken voor de vlucht naar onze eindbestemming Krabi. (Het is hier nog niet zo efficiënt geregeld dat bagage automatisch naar volgende vliegtuig en dus ook bestemming gaat.) Maar uiteraard gaat niet alles volgens plan en hadden we vanuit Chiang Mai vertraging. Eenmaal geland in Bangkok was het dus rennen geblazen. Onze backpacks kwamen natuurlijk niet als eerste naar buiten, wat ons nog minder tijd gaf. Uiteindelijk hebben we met behulp van Thais mannetje op de seconde onze inchecktijd gehaald voor de vlucht naar Krabi, en hebben we door keihard te rennen ook het boarden gered. Eenmaal in het vliegtuig konden we eindelijk rustig ademhalen en onze zinnen zetten op Krabi.

Rond 20.00 's avonds arriveerden we bij ons hotel in Krabi, het lag niet op de meest gunstige plek, maar de kamer was verder prima. We zijn met scooter naar het centrum van Ao Nang gereden, zo'n 10 minuutjes vanaf ons hotel. Hier hebben we op een roofterrace lekker gegeten, waarna we lekker naar bed zijn gegaan, moe van de enerverende reis. De volgende dag zijn we naar het zeer bekende Railay Beach gevaren met longtailboot, overigens de enige manier om er te komen. Daar hebben we twee en een halve dag heerlijk vertoefd, uiteraard elke dag heen en weer met de boot. De laatste middag begon het echter keihard te regenen, helaas hield de bui niet na enkele minuten op en zijn we echt volkomen nat geregend. We konden niet direct weg met de boot, vanwege de wind, dus ik ben uiteindelijk met jurk en al in de zee gaan zitten, aangezien ik toch zeiknat was en het zeewater heerlijk warm was. Sebas stond te schuilen onder de doorweekte Hammam doek. Toen de wind eenmaal was gaan liggen, bleek dat we slechts met 4 passagiers waren en de longtailboats varen pas bij minimaal 10 mensen. We waren er zo klaar mee dat we samen met het andere stel de overige plekken hebben opgekocht, zodat we eindelijk naar ons hotel konden. Eenmaal aan wal stopte de regen enigszins, maar bleef het bewolkt en hadden we het ondanks de hoge temperatuur onwijs koud. Die middag hebben we lekker op ons terrasje bij de kamer gelezen en spelletjes gespeeld.

De 21e zijn we met bus (3 uur lang) en high speed catamaran (2 uur) naar Koh Phangan vertrokken. Het is hier een paradijsje! De eerste dag was het beetje bewolkt, dus zijn we met de scooter het eiland gaan verkennen en hebben we de bekende trekpleisters bezocht. Uiteindelijk de hele middag nog bij zwembad kunnen liggen. Eigenlijk verblijven we enkel op het resort, waar we; zwemmen, beetje luieren, zonnen, eten, wandelen, beachballen, tafeltennissen en elke avond een film kijken met de andere gasten. Wel zijn we naar een marktje geweest en gaan we 's ochtend ontbijten bij een Franse boulangerie in de buurt van ons resort. Heerlijk aan het genieten dus!

Overigens ben ik hier één van mijn Deense huisgenootjes uit Ghana tegengekomen; de wereld is zo klein! Was een kort, maar leuk weerzien!

Morgen vertrekken we al naar Koh Tao en dan is het voor jullie aftellen voor we jullie in levende lijve jaloers kunnen maken met onze verhalen!

Uiteraard drinken we vandaag een drankje en toasten we op de verjaardag van onze (schoon)papa Matthieu, dus ook bij deze: van harte gefeliciteerd!

Liefs,
Charlotte en Sebastiaan

• 24 Augustus 2015 - 12:41

0ma Von:

hallo Charlotte en Sebas,

Weer genoten van jullie verhaal en ben benieuwd naar de foto's.
    Ja en dan nu de laatste dagen, zal niet meevallen, maar hier is het ook niet slecht hoor! Ha ha!
    Geniet er nog lekker van en neem alles goed in je op, voor alle mooie herinneringen.
    Goede reis terug en tot gauw,

dikke kus voor allebei,
    oma Von